Sunday, September 23, 2012

pandan layer cake with choc moist cake

salamm....

weekend hari ni saya terlebih rajenn...wuhuuuu...ptg tadi kuar g TESCO...bawa adik kembar, dorang nak check KWSP..almaklumlerr baru strt keje...so nak check laa akaun die da aktif ke belum..saya pun check jugee..hee ada laa lebih kurang 6K je..huahauahuaaa baru je start keje setahun dua dah nak benti...hihihi xpe nanti dah pindah kang saya kumpul lagi..harap2 tua nnt lagi banyak laa...:)))

ohhh...da pegi tesco ptg td mcm biasa la kannn....jalan2 cuci mata sambil poket punnn da kempis..hikkk memula masuk nak beli pen+pensel+pemadam je..skali jalan2 berkenan pulak kt mixer cap y xbpe nak fmous amos tuu..murah kott...saya pun rembat laaa...dikala mixer y baru beli tu pun rosak xrepair lgi..so beli y murah2 sudah..lepas la saya wt kek untuk tekak saya ni haaa........lagipun barang2 cake yang dibeli sebelum raya puasa pun ada banyak lagii..mixer xde susah nak putar kek..so beli je la y murah ni...hee

MASTAR brand die...ada bg skali dgn bowl and stand..tp xnak gune la stand dia..kang rosak lagii...just guna hand mixer dah laa...hihihiii

memula start dengan kukus choc moist dlu..resepi sendiri je ye...later saya paste resepi kt cni ye.. saya dapat dari my cousin y tgh bisnes cake moist.........~~ kukus je...

 haaaa da siap punnnnnn choc moist cake sayee!!biarkan sejuk dulu ye....

 sementara nak sejukan cake..saya panaskan choc + susu cair guna double boiler..xgune whipping cream sbb whipping cream saya da bau masam..simpan lama sangat kot..if gune whipping cream choc dia jd cntek ckit..senang nak mencurah dkt kek tu.....huhuhuhu jadi saya gantikan dengan susu cair je laa...




 xde benda nak hias..then godek2 dlm peti sejuk terjumpa serbuk almond...lebihan buat almond london dlu..hihihihihi  selalu saya tabur dengan choc panjang2 tu..ntah apelaa nama die..xingatttt..ahahahha lama benorr xbaking k..





 xcantekkk choc lapis tu...whipping cream xdeeee...hukkkk


nexttt projecttt~PANDAN LAYER CAKE!
resepi refer kat cni ye...:

haaa ni rupaa pandan sponge saya...hihihi sebelum dipotong 3 ye....bagi sejuk..baru je lepas dibakar dlm oven...



lebihan tepung tadi saya terpaksa kukus untuk makan2 gtu jeee...loyang saya kecik sangat so xdpt nak masukan sume...terpaksa la bahagikan dua loyang..huhuhu
hahahha test potong tgk cmne rupanyeee bila kne kukus..hikkkkk
ada lebihan choc tadi saya curahkan je kat sponge kek nii....bg ada rasa pandan+choc gitu..kekekeke
gambar xde la pulak amek..terlupa..sob33...maapkan sayee...wuwuuuu :p

 sponge cake tadi potong kepada 3 bahagian jd cm gini...lapisan pertama letak je mcm gambar di atas...

 okee ni lapisan kedua n ketiga...

 saya potong 3 bahagian sponge cake tadi gunakan pisau di atas yee..senang je potong sbb pisau tu panjang..hihihiii

untuk kastard nya pulaa....
bahan2 untuk kastard...tepung hoen kwe warna hijau....santan sekotak...serbuk agar2 sepaket..and daun pandai 3,4 helai..heee

 masak atas api sederahana mcm biasa je....

tarrraaaa...my pandan layer cake's~yuhuuuuu siap jgk akhirnyee.....


 dua kek ni bawa ke opis...

 kena masukan dlm fridge dulu b4 potong....esok pagi saya potong sebelum g keje bawa bekal jugee...ehehehhehee

 choc moist cake dlm bekal saye..hihihi


 alamakk dah nak habis..hihihihi separuh da bagi dekat abang bawa balik rumah..separuh lagi saya amek masukan dlm bekal..separuh lagi saya nak bagi untuk kakak ipar..anak2 die suka sangat makan choc moist cake!!!!hehehehhehee


sekiannnnnnnn......@_______@




No comments: