Wednesday, September 12, 2012

Day Curtain

hoyeahhh,terlaksana juga impian nak beli day curtain nii..hehe act,ritu ingt bila da masuk rumah baru nak beli...tapi mata ni asyik tertumpu y tu jee..tangan lak xsabar-sabar nak bayar..ahahahhaa tu y rembat jgk..day curtain ni saya beli kt Nilai, N9 time hantar suami balik kampung beliau..**ehhh** lepas hantar suami di LCCT,kitrg stay 1 malam dkt sepang then pagi tu siap2 pegi rumah abg sulong saya di nilai impian..xjauh la dengan nilai 3 tu...

kitaorang smpai agak awal la kt ctu..banyak kedai xbuka lagi..heee tapi ada y dah buka..jalan-jalan..mata terpandang kat 1 kedai langsir ni..tengok2 harga die bole la tahan laa kan...saya pun memang cari day curtain y memurah je laa..ahaa xmo mahal2 sebab nanti bosan2 yang tu bole tukar yang baru....saya cari y price below RM10..heeee 

jalan punye jalan...kedai 1st tu da tgk harga dan boleh kurang lagi...saya cakap nanti dulu..saya nak jalan-jalan kat area ctu...nak survey laa y mane murah...rugi laa klo xsurvey kat sana sebab ada yang jual mahal and ada yang jual murah...cari punya cari kedai 1st jugak la y menjadi pilihan saya..so patah balik ler ke kedai y memula saya tengok tu...dah datang nilai kena pandai-pandai la pilih kat mane nak beli..kadang harga mahal pun material sama je dengan yang murah,rugi pulak kalau beli yang mahal tu...;p

saya cari day curtain untuk sliding door 10 meter, tingkap master bedroom 4 meter n tingkap bilik tetamu 4 meter jugak...tingkap rumah xbesar mane so xperlu la membazir dengan beli kain banyak-banyak..hehee untuk tingkap bilik tengah tu saya recycle je y lama..tingkap tu 1 panel je..so amek y kawen dulu..hehehe

 day curtain saya sume putih2 je..hehehehe nak colour peace ada bunga2 kecik merah kedai y murah tu da habis pulak...terpaksa la amek y putih suci bersih kosong ni je...huhu murah jee...saya dapat semeter rm6...

 y ni membuatkan saya tertarikkkk sangat nak beli....sebabnye,kedai lain jual dengan harga y cekik darah rm19.90????erkkkkkk!!tapi saya dapat dengan harga rm6 semeter..hihi
jalur2 hitam untuk sliding door rumah baru nanti....:) alsebabnyee night curtain sliding door warne hitam jalur putih..so boleh macth la kan...@_____@

dah xde pilihn la la pulak kat kedai tu...amek je la hitam putih ni untuk bilik tetamu tingkap 2 panel....


selesaiiii bab day curtain....hoyeahhhh saya just jahit tape je..untuk guna dekat rail...settle da curtain untuk rumah...lepas ni pikir nak penuhkan barang2 dapur saya pulakssss.....*___*

No comments: